top of page

הגדלת הטוב והמיטיב בחיינו

עודכן: 9 במרץ 2021

במאמר המיוחד שהכנתי לכן אעניק מספר כלים פשוטים שקל מאוד ליישם ולהטמיע בפעולות היום יום ושהופכות את ההתנהלות שלנו למדויקת, קלה ונעימה יותר.


מאיר אריאל הגאון כתב לפני שנים רבות את אחד השירים הנצחיים והמרגשים ביותר לדעתי וזיקק בכמה מילים פשוטות את המהות של התמודדות עם אתגרים בחיינו:


"מודה אני לפניך ולך על כל החסד והאמת והטובה והרעה והטובה שעשית עמדי ועם ביתי ועם קרובי וידידי ועם בני עמי ועם ארצי, ועם כל העולם והאדם אשר בראת

בלאט, חרש חרש אט אט, טופפות עתידות עתידות לקראתנו, ואת מחייכת אלי מתוך השינה יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד זה מתחיל כבר בבוקר בבוקר את צוחקת אלי מתוך מתוך השינה"


שיר פשוט ועוצמתי שמאגד בתוכו כמה מן הכלים החזקים לבריאת מציאות מיטיבה, מציאות כזו שתאפשר לך לנשום עמוק, להתרווח קצת בכורסא שאת הכי אוהבת, להכין לך כוס תה ולהרגיש בכול תא ותא של גופך שהכול בסדר, שאין סיבה לבהלה אמיתית ושהכול בדיוק במקום שהוא צריך להיות בו.

תכלס, כדי להרגיש טוב עם עצמנו לא צריך דברים גדולים, להפך הדברים הקטנים, ההרגלים הפשוטים שנצליח לשנות בחיינו הם אלו שיצרו את השינוי האמיתי בהרגשה שלנו ולכן מה שנותר לך כעת זה לקבל החלטה:


ולכן מה שנותר לך כעת זה לקבל החלטה אחת: שאת רוצה לשנות את המצב הנוכחי, אפילו בקצת..

ולא לשכוח שאת ראויה ל"טוב, טוב מטוב, טוב מאוד"


מטרת הכלים שאחלוק אתכן במדריך זה היא: "להגדיל את הטוב".

אני רוצה לשתף אותך במשהו שקרה לי. משהו שקורה בתקופה הזו להרבה מאוד נשים.

כשאשתף אותך, את תתחילי להרגיש קצת יותר נינוחה עם התחושה שלך, כי את תביני, שזה קורה לכולנו!

בחודשים הראשונים בהם הקורונה נכנסה לחיינו הרגשתי פעמים רבות שמישהו מקצה לי קו חמצן דק מאוד לנשום דרכו וגם את זה מידי פעם סוגר… שמישהו מנהל לי את החופש לבחור, שיש ימים בהם אני צריכה ממש להתאמץ כדי למצוא ממה לשמוח...

ההרגשה הזאת גרמה לי לעצבות, לחוסר חשק, לסערת רגשות גדולה ובגדול רצון להיכנס מתחת לשמיכה ולצאת שכול הדבר הזה יעלם מחיינו.

זה לקח כמה ימים של צעידה במקום עד שהצלחתי להתרומם מעל לסיטואציה ולהזכיר לעצמי שרק אני שולטת על חיי, שרק אני מחליטה מה להכניס אליהם, שרק אני בוחרת באילו תכנים להזין את נפשי- במהדורות חדשות תכופות או במוסיקה, אוכל טוב והקשבה לתכנים מעצימים?

אז החלטתי שאני מנצלת כל נשימה אפשרית שיש למלא כמה שאפשר את הריאות- רוצים דוגמאות? בבקשה:

יוצאת לשתות הפוך ב yellow אפילו שזה 2 דקות מהבית, עושה פיקניקים עם סלסילות מוגזמות, נועלת נעלי עקב עם פיג’מה (תנסו- יש לזה קטע), הולכת לסופר על כל דבר שרק עומד להיגמר – בקיצור מתפרעת!

אבל עכשיו ברצינות –קרו לנו הרבה דברים טובים בעקבות הקורונה , אולי לחלקכן זה מרגיש מעט, אבל עדיין אני חושבת שכדאי לשים על זה זרקור,

למה? כי אם נשים על זה את זכוכית המגדלת שלנו – זה יגדל. ככה זה.


אז אני מאמינה שגם אם הדברים הגדולים כרגע לא בשליטתנו, הקטנים כן – והם אלו שיעשו את ההבדל.


במאמר אשתף אתכן בכלי שכבר הפך להיות חלק מהותי בחיים שלי, הכלי מורכב מכמה כלים קטנים יותר שאם תיישמו בחייכן הם יחוללו שינוי מהותי ועמוק בהרגשה שלכן מהר מאוד.

טקס בוקר

באופי שלי זה "תנו לי להישאר במיטה עד 12, אבל בפועל כאמא לשני ילדים קטנים זה "אמא קומי כבר 4 בבוקר"...

מאז היותי אמא למדתי להתיידד עם השעות המוקדמות של הבוקר ולגלות בהן את הקסמים שהן מביאות, ומה שהכי הבנתי זה שאיך שיראה הבוקר שלנו ככה ימשך כול היום😊

ואם אנחנו רוצות לקבוע איך הבוקר שלנו ייראה – אנחנו ניצור לנו טקס בוקר מלא באנרגיה שיכניס אותנו להמשך היום.

אז כדי שהיום שלי יהיה כמה שיותר טוב אני מקפידה על טקס בוקר קבוע שכולל:

1. קימה מוקדמת סביב 5 בבוקר- יש משהו קסום בשעות המוקדמות של הבוקר שמאפשר לך להתחיל את היום לאט לאט, ליהנות מהשקט שכולם עדיין ישנים, לנשום את האוויר הנקי ולהתחיל את משימות היום בלי לחץ מיותר.

2. פעילות גופנית על הבוקר- אבל אם אתן כמוני ולוקח לכן קצת זמן "להתניע" בבוקר- לא חייב פעילות גופנית מאומצת אבל כן מומלץ להניע את הגוף, להחזיר לו את האנרגיה ופשוט להגיד בוקר טוב לכול האיברים שלנו.

אני משתדלת להקפיד על 3 אימונים קצרים בבוקר- במיוחד עכשיו שהסטודיו שהתאמנתי בו סגור בגלל הקורונה, ומשלבת לי כמה דברים- כי מה לעשות אני משתעממת בקלות:

  • אימון יוגה ופילאטיס- יש עכשיו מלא סרטונים חדשים שעלו לרשת- פשוט תמצאו עם מי כיף לכן להתאמן ולכו על זה

  • הליכה ברגל- יש לי תינוקת קטנטונת בת 5 חודשים ובהתחלה זה נראה לי מורכב למצוא פתרון עבורה בזמן שאני יעשה קצת כושר- אבל בסוף החלטתי לזרום עם המצב, להכניס אותה למנשא ופשוט לצאת להליכה- ככה הרווחתי כפול ומכופל: הוספת 7 ק"ג למשקל- כך שהגוף נדרש למאמץ גדול יותר ושורף יותר קלוריות- יששש😊, זמן איכות שלנו יחד והבונוס הגדול- שהיא עלי היא נרדמת בקלות ובמהירות.

  • צעידות בים/יער/פארק- מה שקרוב וזמין לכן- זו הזדמנות גם לעשות כושר ועל הדרך גם למלא את הריאות בנשימה עמוקה וליהנות מעוצמת הטבע ומהקסמים שבו.

תכל'ס הבנתן אותי- פשוט תמצאו לכן פעילות גופנית שעושה לכן טוב ולכו על זה- לאט ובטוח!

3. התרגעות עמוקה- ותחת הכותרת הזאת יכולים להיכנס מגוון רחב של אפשרויות וכול מה שנותר לכן הוא לבחור מה הכי מתאים לכן ועושה לכן טוב:

  • מדיטציות- יש מגוון אדיר של מדיטציות קצרות וארוכות ברשת שלכול אחת מהן יש את אותה המטרה והיא להכניס רוגע ואיזון לגוף. תחטטו קצת ביוטיוב ותמצאו את המדיטציה שהכי מתחברת לכן, עם מוסיקה מרגיעה, עם או בלי דיבור ברקע, מה שנקרא בלשון המקצועית "דמיון מודרך" ופשוט תנו לגוף, לראש ולנפש שלכן לצלול עמוק פנימה- מבטיחה לכן שתסיימו אותה עם חיוך גדול ותחושת התרווחות פנימית.

  • הקשבה למוסיקת תדרים- עבורי ההכרות עם הכלי הזה שינתה הרבה מאוד דברים ביכולת שלי להשקיט את הרעש החיצוני ולהתמקד בתוכי ובעוצמות שנמצאות שם.

לסוג המוסיקה הזאת קוראים binaural beats והיא פועלת על תדרי המוח העמוקים ביותר ומשפיעה באופן מדעי על הפעילות המוחית שלנו, דבר שמתבטא באופן מובהק בתחושה ובהתנהגות שלנו.



בדיקות א.ק.ג אף הוכיחו שהלב מגביר או מאט את קצב הפעימות שלו, בהתאמה למוזיקה המושמעת באוזנינו, אבל רובינו לא זקוקות כלל להוכחה הזאת...אנו מכירות את ההשפעה שיש לשיר שיכול "להקפיץ" אותנו ולשפר את המצב רוח, אל מול שיר שיכול להרגיע או לחילופין לעצבן ואפילו לגרום לנו להתרגשות רבה ובכי.


4. למידה- בחלק הזה השמיים הם באמת לא הגבול😊, למידה יכולה לקרות בכול כך הרבה מצבים אם רק נהייה במיקוד, בהתכווננות ובתשומת לב אליה ואשמח לחלוק אתכן כמה מהדרכים בהן אני לומדת-


# הקשבה לפודקסטים מעצימים-

פודקסט הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט ועוסקת במגוון נושאים עשיר. אני מקשיבה באדיקות לפודקסט המופלא של יהודית כץ- "חושבים טוב" שעוסק בכלים מעולם הפסיכולוגיה החיובית ובו היא מראיינת אנשים רבים על מה זה אושר עבורם.

# כלי נוסף ללמידה הוא פשוט לקרוא ספרים שממלאים אתכם בהשראה, מעניקים לכם נקודות מבט חדשות ומאמתים אתכן עם תפיסות שאולי כבר לא משרתות אתכן על המקום של: אהבה, זוגיות, שפע, כסף והגדלת ההצלחות בחיים שלכן.

אני מקפידה שתמיד יהיה לי ספר זמין ליד המיטה, בשירותים (זה זמן טוב ושקט לקרוא שם😊) וכמובן בספרייה שלי.

אם אתן עדיין לא מכירות את הספרים הבאים אז אני ממליצה לכן בחום רב לקרוא אותם:

"יצירת כסף- מפתחות לשפע" של סאנאיה רומן, ספר שהוא מבחינתי המדריך המלא לחשיבת שפע ולהבנה עמוקה וחדשה על התפקיד של כסף בחיינו- ותתפלאו התפקיד לא קשור רק ליכולת שלנו לקנות דברים חדשים, כסף הוא מורה גדול כמעט על כול חלק בחיינו.

"שנת המתנות" של יובל אברמוביץ, כחובבת רשימות ועוד יותר חובבת סימון וי ליד משימות שכבר ביצעתי, הספר אפשר לי להיזכר בעוצמה ובכוח של חלומות בחיינו. יובל מלמד בספר שיטה קלה ופשוטה בה הצליח להגשים המון מהחלומות שלו.

"להיות אתה- לשנות את העולם" של ד"ר דיין היר- ממציא שיטת "האקסס בארס" ,שיטה מופלאה שהכנסתי לחיי ומאפשרת לי להתבונן על החיים שלי מנקודות מבט מעצימות יותר.




זהו להפעם- וזכרו שבאנו לכאן לחגוג את החיים- וכול מה שנותר לנו הוא לבחור בטוב- טוב מטוב- טוב מאוד"


רוצות לקבל ממני עוד כלים וחומרים כיצד להכניס טוב לחייכן?


הדף העסקי שלי "פעימה- הבית למטופלות פוריות" בו אני נותנת כלים לנשים בטיפולי פוריות ומסייעת להן לצלוח את המסע בדרך הטובה ביותר.

פייסבוק פרטי-

ובאינסטוש תחת השם-

talia_peima


לקבוצה שקטה בוואטסאפ בשם "מרחב לנצנצים" בה אני מעניקה לכן מידי שבוע תובנות ונקודות מבט מעצימות מהמסע המופלא שלי בעולם הזה לחצו על הלינק ותצטרפו בשמחה:



12 צפיות
bottom of page